اچینو گروزونی - کاکتوس ( توپ طلایی) Echinocactus_Grusonii
نوشته شده توسط : hr

blog post img

کاکتوس کاکتوس کاکتوس کاکتوس کاکتوس

کاکتوس

( توپ طلایی)Echinocactus_Grusonii

 
توضیحات کامل کاکتوس

شرح این گیاه

کاکتوس

توپ طلایی بعضی از آنها در طبیعت به قطر یک متر میرسد. اغلب بخاطر خارها یا تیغ های بسیار زیبای آنها کشت میشوند. گونه مورد نظر بومی نواحی مرکزی مکزیک است. ارتفاع آن در حدود 15 سانتیمتر میرسد. شکل آن کروی و قطر آن حتی به یک متر ممکن است برسد. بعنوان یک گیاه گلدانی سالها طول میکشد که به ارتفاع 15 سانتیمتر برسد. این گونه دارای خارهای بسیار زیادی است که به رنگ طلائی، زرد که تقریباً تمام گیاه را می پوشاند. گل های این گونه لوله ای به زنگ زرد و به قطر 5 سانتیمتر است که در اواخر بهار ظاهر می شوند. این گیاه را نباید در فصل زمستان آب داد ولی در درجه حرارت در حدود 10 درجه سانتیگراد قرار داد. در فرانسه این جنس را Coussion de belle mere یعنی بالش مادرزن (یا مادر شوهر) می نامند.


نوع خاک

مخلوطی از یک قسمت خاک بافغچه، دو قسمت ماسه شسته و بسیار جزئی کود حیوانی . به گیاهان جوان نباید کود داد. گیاهان مسن یک گرم سولفات پتاسیم و یک گرم سوپر فسفات در لیتر هر هفته یک باز از خرداد تا مرداد. کود از ته لازم نیست.


دما ، آبیاری و نور

این گیاه به آفتاب زیاد نیاز دارد دمای مورد تحمل برای این گیاه بین 15 تا 40 درجه سانتیگراد میباشد. این گیاه به آبیاری کم احتیاج دارد یعنی سطح خاک در میان دو آبیاری کاملاً خشک شود.


روش های تکثیر

کاشت بذر در اوایل بهار و در حرارت 21 درجه سانتی گراد انجام میشود.


*****************************
کاکتوس اچینو گروزونی

کاکتوس اچینو گروزونی

کاکتوس اچینو گروزونی

گیاهی کروی شکل است با تنه سبز کم رنگ و پر از تیغ ، حدود ۲۰ تا ۳۵ شیاره دارد ، ارتفاع این کاکتوس  به ۹۰ تا ۱۸۰ سانتی متر می رسد و  قطرش به ۴۰ تا ۸۰سانتی متر ، رنگ تیغ هایش زرد است ولی در گونه گروزونی آلبیس پینوس (albispinus) رنگ تیغ ها سفید می باشد، تیغ های گیاه ۸ تا ۱۰ انشعاب دارند و طول تیغ ها ۲٫۵ تا ۵ سانتی متر ، گلهایش به شکل حلقه بالای کاکتوس هستند ودر روز باز می شوند، رنگ گلهایش زرد است اما خیلی قابل رویت نیستند زیرا کوچکند و در پشم های خامه ایی رنگ راس گیاه ناپدید می شوند، گلها از آخر بهار پدیدار می شوند تا تابستان اما فقط در نمونهای بالغ که به اندازه کافی نور آفتاب دریافت کرده اند. اچینوهای کوچک از نظر ظاهر کاملا با نمونه بالغ متفاوت و گاهی شبیه گونه مامیلاریا می باشد.

 




:: موضوعات مرتبط: کاکتوس و ساکولنت , ,
:: بازدید از این مطلب : 1673
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 15 دی 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: